Pages

27 Temmuz 2010 Salı

başlık yok

Dün gece yine balkon seranomisindeydim, Sabah 6 ya kadar oturdum. Gece gece oturup kahve içmek hangi akla hizmetse. Neyse önce gece 3 gibi uykum gelir gibi olmuştu, sonra başladım internette yine H.P-V vir.üsü ile ilgili araştırmaya. Hep aynı şeyler, kimi yerlerde içimi rahatlatan, kimi yerlerde içimi karartan yazılar okudum.Aynı zamanda bu ay yaşayacağım Kon.d-ilom Ko.ter-izasyon  tedavisi ile ilgili de biraz kurcaladım. Bu kondilom koterizasyon tedavisi kısaca şöyle "Yüksek tek kutuplu voltajın kullanıldığı bu yöntemde minimum 2000 volt ve 100-1000 miliamper akım kullanılarak, gen,ital siğ.iller  termal hasar sonucu tahrip edilmektedir. Tek geni.tal siği.lde olabildiği gibi  çok sayıda genit.al siğil.lerin tedavisinde de başarı ile tedaviyi sağlayabilmektedirler.
Hasta jinekolojik masaya alındıktan sonra koter cihazının negatif poları hastanın cildine değecek şekilde kalçasının altına yerleştirilir. Eğer ge.nital si.ğil sayısı az ise lokal anestezi, çok ve yaygın ise genel anestezi uygulandıktan sonra genital bölge önce antiseptik solüsyon ile silinir, daha sonra anestezinin de sağlanması ve etkisin de başlaması  ile koter kalemi ile lezyonlar teker teker yakılır. İşlemin süresi lezyonların sayısına ,yerine ve büyüklüğüne göre değişse de yakma işlemi genelde kısa sürmektedir. Yakma işlemi bittikten sonra bölge tekrar antiseptik solüsyon ile silinip yakılmış bölgeye koruyucu bir krem sürülür. Hastaya daha sonraki genital bölge bakımı anlatılıp kullanacağı kremler ve antibiyotik ile ağrı kesici reçete edilir" 



pek kısa olmasada özetle tedavi uygulama şekli ve sonrası böyle. Bununla ilgili olarak hastane ve fiyat araştırmasıda ayrıca bi çalışma istiyor. Hastalığın en önemli handikapı, bağışıklık sisteminin güçlü olup olmadığı aslında. Nekadar güçlü bir bağışıklık sistemi olursa virüsün vücuttaki hasarı ve tedavi komplikasyonları o kadar az oluyor ve daha çabuk iyileşme sağlıyor. Neredeyse bütün vitaminlere ihtiyaç var.  Gün yavaş yavaş aydınlanmaya başlıyordu. Not defterine yazdım ne gerekiyorsa, çeşitli bitkiler, abcdefghijklmnopres.... vitaminlerini herbirinin neler içerdiğini tek tek yazdım, uzak durmam gerekenleri de ayrıca bir sütüna büyük puntalarla yazdım. sigara, çay, alkol, kafeinli hertürlü içecek vs. Yaptığım listeyi buzdolabına astım. Yemem içmem gerekenleri ve yememem içmemem gerekenleri... Evdekiler durumu bilmedikleri için bunun sadece sağlıklı beslenme listesi olduğunu söyledim onlara da. İlaçlarım odamdaki çekmecede bir katilin cinayet aletlerini sakladığı gibi saklanıyor. İlaçlar ortaya çıktığı anda -ki annem google canavarı olduğu için ne var ne yok herşey ortaya çıkacaktır. Bu yüzden de hem yalnızlık anlamında hemde gizliliği korumak anlamında ciddi bir efor sarf ediyorum. Uyumak için yattığımda gün aydınlanmıştı. Yatakta uyuyana kadar geçirdiğim sürede şimdiye kadar tükettiğim ve tüketmeye de devam ettiğim sigara alkol çay kafeinli her türlü içecek gözümün önünden film şeridi gibi geçti durmadan. Şimdilik sakinim. Sabah annemle kahvaltı ettik,birazdan da kalkıp ortalığı toparlayıp hazırlanıcam. Bu gün mucizem geliyor, hatta şu İstanbul'da ama işleriyle ilgileniyor. Akşama doğru buluşucaz. Canım hiç birşey yapmak istemiyor. pffff :(


Not. Hatsalıkli ilgili terimlerin aralarına saçma sapan noktalamalar koymamın sebebi google taramasında çıkmaması içindir. Lütfen ayarlarınızla oynamayınız.


Not 2: Fotoğraftaki kızın yazı ile uzaktan yakından alakası vardır çünkü kendimi bu kız gibi, vücudumda ve ruhumun derinliklerinde taşıdığım virüse dil çıkartıp sitlemiyor gibi hissediyorum. 


Günün şarkısı, sadece kendime.

öperim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kolaylıklar diliyorum..